Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ


14 Σεπτεμβρίου 2015

Ευλογούμε την νέα περίοδο μαθητείας.
Αγαπημένοι φίλοι και αδελφοί, το ενδιαφέρον και η αγάπη σας μας τιμά και γι’αυτό το Ε.Λ.Α. θα δημοσιεύει συχνότερα α) κείμενα αφύπνισης από την εσωτερική καθοδήγηση και έμπνευση νέων αδελφών που δίνουν δείγματα και ζωντανά παραδείγματα στάσης μαθητείας Λόγου, β) πνευματικές εργασίες, γ) απαντήσεις στα ερωτήματα και τις απορίες που μας στείλατε.
Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε την βασική επταδική κλίμακα εξέλιξης στη μαθητεία μας, έτσι όπως μας την παρέδωσε και παρουσίασε στα βιβλία του ο Δάσκαλος Ιωάννης.

«ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΜΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΑΞΙΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ» Δάσκαλος Ιωάννης

Επίγνωση εαυτού σημαίνει αυτογνωσία αγάπης. Είσαι ή όχι μέσα στην αγάπη; Τι είσαι και τι δεν είσαι. Τι κάνεις και τι δεν κάνεις και το γιατί, τι διαθέτεις και τι δεν διαθέτεις. Επίγνωση εαυτού σημαίνει διάκριση των κινήτρων σου σε σχέση με τις αξίες σου. τελικά αγαπάς;
Οι πρόγονοί μας έλεγαν: «θέλει αρετή και τόλμη», ώστε να γίνεται συνείδηση σε όλους, ότι κάθε αρετή απαιτεί τόλμη για να οικοδομηθεί, εφόσον όλες πηγάζουν από την Αγάπη στο Δίκαιο. Μην φοβάστε λοιπόν, τολμήστε να δείτε τον εαυτό σας με ειλικρίνεια και δικαιοσύνη, γιατί μόνο η Αλήθεια μας ελευθερώνει. Έπειτα αποφασίστε αν αυτό το είδωλο του εαυτού σάς εκπροσωπεί και το Πνεύμα της Αληθείας θα σας δείξει τι να κάνετε. Η παρακάτω κλίμακα χαρακτηριστικών εξέλιξης ταξινομεί ορισμένα σημεία-κλειδιά κάθε βαθμίδας πνευματικής εξέλιξης.

10   ΕΚΠΕΣΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΝΤΙ-ΛΟΓΟΙ συνεργάτες της συσσωρευμένης αρνητικότητας της πλάνης.

9   ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ αποτυχόντες εκπαιδευόμενοι δάσκαλοι.

8   ΘΕΟΜΑΧΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ αποστάτες μαθητές που ασκούν πολεμική στο Έργο και στο Δάσκαλο.

7   ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, απορριπτέοι μαθητές, που πρόδωσαν τον Δάσκαλο και το Έργο.
1. Άρνηση Δασκάλου (μίσος, προδοσία, απιστία, φθόνος, εκδικητικότητα, αρνητική χρήση του ονόματος του Δασκάλου, αλαζονεία)
2. Άρνηση διδασκαλίας (σκληροκαρδία, διαστρέβλωση, συκοφαντία, μοχθηρία, χωριστικότητα, εξαπάτηση)
3. Άρνηση προσευχής (αρνητική χρήση λόγου, βλασφημία, ύβρις, ακαθαρσία, ψέματα)
4. Άρνηση μελέτης (παθητικότητα, πονηρία, ενεργειακός παρασιτισμός, χαιρεκακία, μνησικακία, κοροϊδία)
5. Άρνηση συμμετοχής (διάσπαση Έργου, πάρεργο, ιδιώτευση, φιλονικία, εκμετάλλευση, υπολογιστικότητα, σοβαρά προβλήματα υγείας σκηνώματος, ποινές)

6   ΒΡΑΔΥΠΟΡΟΥΝΤΕΣ – Μετεξεταστέοι – Δεσμευμένοι περιπλανώμενοι αναζητητές
1. Κενά αποδοχής δασκάλου – ενότητας – εξομολόγησης – μετάνοιας – αχαριστίας – αμφιβολίας – υπερηφάνειας. Δεν έχετε αυτοπαρατήρηση, αυτοκριτική, επίγνωση εαυτού και αντιδράτε στον έλεγχο., αυτοπροβάλλεστε κάνετε επίδειξη ή κρύβεστε από τον Δάσκαλο;
2. Δεν μεταφέρουν το μήνυμα του Έργου στο περιβάλλον τους, ιδιοτέλεια, ατομισμός, ματαιοδοξία, φιλαυτία, εγωκεντρισμός.
3. Κενά προσευχής – αδυναμία συγκέντρωσης - προσβλητικότητα. Δεν έχετε αυτοκυριαρχία και αυτοέλεγχο όσον αφορά λόγια, σκέψεις, πράξεις και συναισθήματα, ψυχική μιζέρια και ανισορροπία.
4. Κενά μελέτης και ενδιαφέροντος για άνοδο και μάθηση – κενά κατάρτισης – πνευματικών εμπειριών και γνώσης. Οι χειρονομίες, η συμπεριφορά σας, η σκέψεις σας και ο τρόπος που μιλάτε έχουν δεν έχουν πνευματικότητα
5. Κενά συμμετοχής – θέλησης – οκνηρία – ανευθυνότητα – έλλειψη αυτοσεβασμού, ψυχολογικά προβλήματα, σας περιορίζουν οι υλικές συνήθειες και εξαρτήσεις σας. Επιτρέπετε στις υλικές ανάγκες να περιορίζουν την πνευματική σας πορεία και εξέλιξη. Κενά προσφοράς – προστασίας, κάλυψης, βάρη.
Είναι απαραίτητο οι μαθητές να ασκηθούν σε βασικές ιδέες που αφορούν το σκέπτεσθαι και τις αξίες της ζωής τους, ώστε να μπορούν να χειριστούν τις ιδέες της Θείας Διδασκαλίας του Λόγου.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Ματθαίος ΚΕ', 41, 46. "υπάγετε απ' εμού καταραμένοι εις το πυρ το αιώνιο ...", "και θέλουσιν απέλθει ούτοι εις κόλασιν αιώνιον".
Μάρκος Θ', 43-45. Ο Χριστός απειλεί με καταδίκη "εις γέενναν εις το πυρ το άσβεστον", όπου "ο σκώληξ δεν τελευτά".
Ματθαίος ΙΓ', 42-50. Ο Χριστός λέει "εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων".
Ματθαίος ΙΗ', 9. Επανέρχεται στην "γέενναν του πυρός".
Ματθαίος ΚΒ', 13. "Δέσαντες πόδας και χείρας σηκώσατε αυτόν και ρίψατε εις το πυρ το εξώτερον".
Κριταί ΙΑ', 29-40, Ιησούς του Ναυή ΣΤ', 26-27, Βασιλέων Α', 34. Η Παλαιά Διαθήκη ενώ κατηγορεί αδιάκοπα τους άλλους Θεούς ότι δέχονται ανθρωποθυσίες, βάζει και τον δικό της Θεό που μας τον δίδαξαν σαν "πάνσοφο", "παντοδύναμο" και "πανάγαθο", να δέχεται ανθρωποθυσίες.
Παύλος προς Τιμόθεο Α, Α', 18-20. Στέλνονται στο σατανά "όσοι εναυάγησαν εις την πίστη", πιο συγκεκριμένα "εκ των οποίων είναι ο Υμέναιος και ο Αλέξανδρος τους οποίους παρέδωκα εις τον Σατανάν δια να μάθωσιν να μη βλασφημώσι".
Ιωάννη Γ', 3-6. "Όστις πιστεύει στον Υιόν έχει ζωήν αιώνιον" και "όστις απειθεί εις τον Υιόν, δεν θέλει ιδεί ζωήν αλλά η οργή του Θεού μένει επάνω αυτού".
Μάρκος ΙΣΤ', 15-16. Ο Χριστός λέει "υπάγετε εις όλον τον κόσμον και κηρύξατε το Ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν. Όστις πιστεύση και βαπτισθεί θέλει σωθή. Όστις όμως απιστήσει θέλει κατακριθεί".
α) Πιστεύετε πως ο Θεός είναι τιμωρός, δεν ελεεί και καταδικάζει τον άνθρωπο για τα λάθη του;
    i) Αν ναι, γιατί;
    ii) Αν όχι, γιατί αναφέρονται με αυτόν τον τρόπο τιμωρίες που αφορούν τον άνθρωπο και τα ανομήματά   
           του;
β) Βάσει των παραπάνω ο χριστιανισμός παρουσιάζεται σε μια θρησκεία που όπως τα ολοκληρωτικά καθεστώτα τιμωρεί όποιον δεν την υπακούει. Πιστεύετε ότι αυτή η άποψη ισχύει; Διατυπώστε τα συμπεράσματά σας.

5   ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ – ΗΜΙΕΝΕΡΓΟΙ - ΑΔΟΚΙΜΟΙ
1. Εστίαση στη στάση μαθητείας – κενά συντονισμού – λανθασμένες προτεραιότητες και επιλογές – κενά καθοδήγησης.
2. Εστίαση στο Μήνυμα – ασκηθείτε στη στάση μετάνοιας για να μετουσιωθεί η έπαρση απ’ τη χάρη που οικειοποιηθήκατε– ευθυγράμμιση με το πρότυπο και τον δρόμο – υποστήριξη Έργου.
3. Εστίαση στη Νομοτέλεια του Φωτός και την προσευχή – κενά υπευθυνότητας και ανάληψης ευθυνών
4. Εστίαση στην κατάρτιση/μελέτη της βιβλιογραφίας του Έργου. Καταγράψτε τις εμπνεύσεις σας.
5. Εστίαση στις βασικές αρχές και τις οδηγίες πνευματικής ζωής, που μας παρέδωσε ο Δάσκαλος – ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα, μην παίζετε με τη χάρη σας – κενά προσφοράς – διανοιακά προβλήματα – χαμηλή αυτοεκτίμηση και εργατικότητα.
Η κατεστημένη άποψη πρεσβεύει ότι όποιος κρίνει την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη κρίνει το Θεό και ότι όποιος αρνείται αυτά τα δύο βιβλία ότι είναι θεόπνευστα αρνείται το Θεό. Διατυπώστε την άποψή σας.
Ποιο πιστεύετε πως είναι σωστό το "πίστευε και μη ερεύνα" ή το "ερευνάτε τας γραφάς";
Στο Ματθαίο Ζ', 1 και στο Λουκά ΣΤ', 37 λέει ο Χριστός "μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε". Τι σχέση έχει αυτός ο λόγος Του με έναν άλλον στο Ματθαίο ΙΘ', 28 και στο Λουκά ΚΒ', 30 όταν λέει "θέλετε καθίσει και εσείς επί δώδεκα θρόνους κρίνοντες τας δώδεκα φυλάς του Ισραήλ";
Τι σχέση έχουν οι λόγοι του Ιησού στο Ματθαίο Ε', 9 "μακάριοι οι ειρηνοποιοί, διότι αυτοί θέλουσι ονομασθεί υιοί του Θεού" και στο Ματθαίο Ι', 34 που λέει "μη νομίζετε πως ήρθα για να φέρω ειρήνη αλλά μάχαιρα";
Τι σχέση έχουν μεταξύ τους οι λόγοι του Ιησού στο Ματθαίο ΙΕ', 3-6 και στο Μάρκο Ζ', 9-13 όπου λέει "τίμα τον πατέρα και τη μητέρα σου" και στο Λουκά ΙΔ',26 και Ματθαίο Ι', 37 όπου λέει "εάν τις έρχεται προς με και δεν μισεί τον πατέρα αυτού και τη μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς δεν δύναται να είναι μαθητής Μου";
Ποια η σχέση των λόγων του Ιησού όταν στο Λουκά ΣΤ', 27-28 και Ματθαίο Ε', 44 λέει "αγαπάτε τους εχθρούς σας και ευλογείτε αυτούς που σας καταριόνται και σας κατατρέχουν" και στο Λουκά ΙΘ', 27 λέει ο Χριστός "πλην τους εχθρούς μου εκείνους οίτινες δεν με ηθέλησαν να βασιλεύσω έπ’ αυτούς, φέρετε εδώ και κατασφάξατε έμπροσθέν Μου";
Ματθαίος Α', 18 "Του δε Ιησού Χριστού η γέννησις ούτως ην, μνηστευθείσης γαρ της μητρός αυτού Μαρίας τω Ιωσήφ, πριν η συνέλθειν αυτούς ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου". Επιστολή Παύλου προς Ρωμαίους Α', 3 "περί του υιού αυτού όστις εγεννήθει εκ σπέρματος Δαυίδ κατά σάρκα και απεδείχθει υιός Θεού δύναμη". Οι Ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς παρουσιάζουν τον Ιησού Υιό του Θεού, ενώ ο Παύλος κατά σάρκα απόγονο Δαυίδ. Πώς ερμηνεύετε αυτή τη διαφορά;

4   ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (ενεργοί – δομιμαζόμενοι)
1. Έχετε υπακοή στον υπεύθυνο Δάσκαλο της μαθητείας σας. Ανταποκρίνεστε γρήγορα στις πνευματικές ωθήσεις που λαμβάνετε εσωτερικά; Έχετε φτιάξει άρτο; Έχετε σφραγίδα και σταυρό
2. Οι επιλογές που κάνετε στην καθημερινότητα σας συμβαδίζουν με τη Διδασκαλία που έχετε λάβει; Συμμετέχετε σε πνευματικές συγκεντρώσεις; Κατά πόσο πιστεύετε ότι εφαρμόζετε τη Θεία Νομοτέλεια; Εφαρμόζετε τις εγκυκλίους του Δασκάλου; Έχετε κενά ή παρανοήσεις στην εκπαίδευση σας;
3. Ο λόγος σας φέρει ισχύ και δύναμη, ποιο όνομα επικαλείστε στην προσευχή σας και γιατί. Πριν κοιμηθείτε κάνετε ανακεφαλαίωση των πεπραγμένων της ημέρας, κάνοντας μετουσίωση, αιτήματα και τέλος παράδοση της υπόστασης σας στα πεδία του Λόγου ή το αμελείτε; Έχετε χάρη ευλογίας; Τι την κάνετε; Συμμετέχετε σε δίκτυο προσευχής;
4. Έχετε εκδηλώσει αυτά που έχετε ακούσει μέσα σας από το Λόγο γράφοντας μια  διδασκαλία; Εμβαθύνετε στη μελέτη; Προσφέρετε βιβλία του Έργου; Εργάζεστε σε απομαγνητοφωνήσεις;
5. Έχετε συνεργασία με τους αδελφούς σας. Έχετε ενημερώσει την οικογένεια σας για τη συμμετοχή σας στο Έργο ολοκληρωμένα; Έχετε αλληλεγγύη με τους αδελφούς σας; Έχετε προσφέρει στο Έργο, ασκείτε κάποια υπευθυνότητα του κύκλου σας; Έχετε εικόνα του Χριστού και τα βιβλία του Έργου;
ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ;
Στο Λευιτικό ΚΕ.1 αναφέρεται "και ελάλησεν Κύριος" για να πει στο ΚΕ.39-46 "κι αν πτωχεύσει ο αδελφός σου πλησίον σου και πωληθεί εις σε δεν θέλεις επιβάλλει εις σαυτόν δουλεία, δούλου... ο δε δούλος και οι δούλοι σου όσους εάν έχεις επί των εθνών πέριξ υμών εκ τούτων θέλετε αγοράζει δούλον και δούλην και εκ των υιών έτι των ξένων, των παροικούντων μεταξύ σας εκ τούτων θέλει αγοράζει... και θέλουσιν έσεσθαι εις εσάς εις ιδιοκτησίαν και θέλετε έχει αυτούς κληρονομίαν δια τα τέκνα σας, δούλοι σας θέλει έσεσθαι δια παντός πλην από τους αδελφούς σας τους υιούς του Ισραήλ δεν θέλετε εξουσιάζει ο εις επί τον άλλον μετά αυστηρότητος".
Έξοδος ΚΑ.2. "εάν αγοράσεις δούλον εβραίον εξ έτη θέλει δουλεύσει" και "εν τω εβδόμω θέλει εξέλθει ελεύθερος δωρεάν".
Παύλος προς Εφεσίους ΣΤ', 5 - ΣΤ', 9. "οι δούλοι να υπακούτε εις τους κατά σάρκαν κυρίους σας μετά φόβου και τρόμου, εν απλότη τι καρδίας, ως εις Χριστόν". ...συμβουλεύει τους κυρίους των δούλων να μην απειλούν τους δούλους, διότι και αυτοί, οι δουλοκτήτες, έχουν στον ουρανό Κύριο. "... Εξεύροντες ότι και εσείς αυτοί έχετε Κύριον εν τοις ουρανοίς".
Παύλος προς Τίτον στο Β', 9 ... παραγγέλνει στον Τίτο να νουθετεί τους δούλους να υποτάσσονται εις τους εαυτόν δεσπότας, να ευαρεστώσιν εις αυτούς κατά πάντα, να μην αντιλέγωσιν, να μη σφετερίζονται τα αλλότρια, αλλά να δεικνύουσιν πάσαν πίστην αγαθήν, όπου μαθαίνουμε ότι πρέπει να φέρονται έτσι δια να στολίζωσι κατά πάντα την διδασκαλίαν του Σωτήρος ημών Θεού.
Κολοσσαείς Γ', 22. Διατάζει τους δούλους να υπακούουν "οι δούλοι υπακούετε κατά πάντα εις τους κατά σάρκαν κυρίους ...με απλότητα καρδίας, φοβούμενοι τον Θεόν".
Επιστολή Παύλου προς Φιλήμωνα. Ο Φιλήμων συνεργάτης του Παύλου για την επιβολή του χριστιανισμού, είχε δούλο.
Μαλαχίας Α', 6. "Ο υιός τιμά τον πατέρα και ο δούλος τον κύριον αυτού".
Προς Τιμόθεον Α', ΣΤ', 1. "Όσοι είναι υπό ζυγόν δουλείας ας νομίζωσι τους κυρίους αυτών αξίους πάσης τιμής, δια να μη βλασφημείται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία".
Ματθαίος Η', 5-13 και Λουκάς Ζ', 2-10, βάζουν το Χριστό να θεραπεύει το δούλο του εκατόνταρχου χωρίς καν να συστήνει στον εκατόνταρχο να έχει δούλους.
Λουκάς ΙΖ', 7-9, βάζει το Χριστό να εκφράζει την αντίληψη ότι ο κύριος δεν θα πει στο δούλο του που έρχεται από τον αγρό, κάθισε να φας, αλλά θα του πει "Ετοίμασον τι να δειπνήσω και περιζωθείς υπηρέτη με εωσού φάγω και πιώ...". "Ο Χριστός ρωτάει μήπως θα γνωρίζει χάρη εις τον δούλον εκείνου -ο κύριός του- διότι έκανε τα διαταχθέντα εις αυτόν".
Ιωάννης ΙΓ', 16. "Αληθώς σας λέγω, δεν είναι δούλος ανώτερος του κυρίου αυτού".
Πρώτη Καθολική Επιστολή Β', 18. "Οι οικέται υποτάσσεστε εν παντί φόβο εις τους κυρίους σας ου μόνον εις τους αγαθούς και επιεικείς αλλά και εις τους διεστραμμένους...".
Παύλος ΙΓ' 1-7. "...αι δε ούσαι εξουσίαι, υπό του Θεού είναι τεταγμέναι. Ώστε ο εναντιούμενος εις την εξουσία, εναντιούται εις την διαταγήν του Θεού, οι Δε εναντιούμενοι θέλουσιν λάβει εις εαυτούς καταδίκην. Διότι οι άρχοντες δεν είναι ο φόβος των αγαθών έργων, αλλά των κακών... διότι δεν φορεί ματαίως την μάχαιραν (ο άρχων) επειδή του Θεού υπηρέτης είναι, εκδικητής δια να εκτελή την οργήν κατά του πράττοντος το κακόν. Δια τούτο είναι ανάγκη να υποτάσσησθε, ουχί μόνο δια την οργήν, αλλά και δια την συνείδησην. Επειδή δια τούτο πληρώνετε φόρους, διότι υπηρέται του Θεού είναι εις τούτο ενασχολούμενοι. Απόδοτε λοιπόν εις πάντας τα οφειλόμενα, εις όντινα οφείλετε τον φόρον, τον φόρον, εις όντινα τον δασμόν, τον δασμόν, εις όντινα τον φόβον, τον φόβον, εις όντινα την τιμήν, την τιμήν".
α) Πιστεύετε ότι τα παραπάνω εδάφια αφορούν τη θέσπιση των φυλετικών διακρίσεων και της δουλείας; Διατυπώστε την άποψή σας γι' αυτό.
β) Βάσει των γραφομένων από τον Παύλο, πώς συμβιβάζεται η υποταγή των δούλων που ζητάει, με την ισότητα στους ανθρώπους και στο ήθος που κηρύττει;
γ) Μπορεί ένα βιβλίο που υποστηρίζει τη δουλεία να είναι θεόπνευστο ή πως το ερμηνεύετε το νόημα αυτών των χωρίων;


3   ΒΟΗΘΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ (υπεύθυνοι συντονιστές)
1. Έχετε συνεργασία με το Δάσκαλο; Έχετε αναλάβει υπευθυνότητα πυρήνα μαθητείας; Ανταποκρίνεστε σωστά στο Δάσκαλο όταν σας ελέγχει; Έχετε εσωτερική καθοδήγηση και διάκριση του εσωτερικού Λόγου; Έχετε υπακοή και στον εσωτερικό και στον εξωτερικό Δάσκαλο; Έχετε αναλάβει υπεύθυνα την εκπαίδευση αδελφών; Γράφετε ή μιλάτε υπό έμπνευση; Συντηρείτε παθητικό ακροατήριο ή ενεργητικό; Καλλιεργείτε συνθήκες οικειοποίησης μαθητών, χειραγώγησης και εκμετάλλευσης ή βοηθάτε αληθινά τους μαθητές να μάθουν να στέκονται στα πόδια τους; Μήπως συντηρείτε και ανακυκλώνετε σχέσεις εξάρτησης και πνευματικής ανευθυνότητας;
2. Συμβαδίζουν τα λόγια με τα έργα σας; Κατά πόσο νομίζετε ότι γνωρίζετε τη Θεία Νομοτέλεια; Έχετε παρρησία και μαχητικότητα; Τιμάτε τη χάρη που λάβατε ή με το προσωπείο της ταπεινοφροσύνης κρύβετε την ευθυνοφοβία σας; Ο καθένας προσφέρει αληθινά μόνο ό,τι δεν έχει οικειοποιηθεί; Χρησιμοποιείτε τη Νομοτέλεια για να δικαιολογήσετε τα κενά σας; Τηρείτε τις εγκυκλίους του Δασκάλου. Έχετε δημιουργήσει τον προσωπικό πνευματικό σας χώρο;
3. Μαθητεύετε στην τέλεση Μυστηρίων; Λειτουργείτε το Μυστήριο της Εξομολόγησης; και Μετάνοιας; Λειτουργείτε το Μυστήριο Αγιασμού; Κάνετε ομιλίες και άσκηση καλλιέπειας λόγου, χειρισμούς καθοδήγησης; Έχετε χάρη ιερέα, την λειτουργείτε; Γιατί μία άκυρη ευλογία επιταχύνει το μούχλιασμα του άρτου ή του ύδατος, πως επενεργούν άκυρες ευλογίες στη ζωή σας; Μπορεί η προσευχή να λειτουργείται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελεί τεχνική ή μύηση; Πότε και γιατί; Έχετε Ιερατικόν και Ευχολόγιο; Ιερατικά σκεύη;
4. Έχετε μελετήσει τη βιβλιογραφία του Έργου και την Αγία Γραφή; Σας αρκούν; Εκδηλώνετε αυτά που ακούτε μέσα σας από τον Λόγο κάνοντας μια ομιλία; Χρησιμοποιείτε θεματολογία Μελέτης στον πυρήνα σας; Αναθέτετε εργασίες στους μαθητές; Έχετε προσφέρει βιβλία του Έργου στο οποίο συμμετέχετε; Δίνετε σε όλους ίδιες ευκαιρίες να προχωρήσουν και αφήνετε κάποιους στο περιθώριο χωρίς να τους βοηθάτε να ξεπεράσουν τους φόβους και τα κενά τους;
5. Έχετε φιλία, αγάπη, συνεργασία με τον εαυτό σας; Είστε καλός φίλος; Έχετε συνειδητοποιήσει τη χάρη που έχετε λάβει; Έχετε ειλικρίνεια με τον εαυτό σας και τους άλλους; Ο καθένας προσφέρει με την ίδια ποιότητα που έχει μάθει να δέχεται. Βιώνετε το «Αγαπάτε Αλλήλους»; Θυμάστε το «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» ή διατηρείτε αποστάσεις προκειμένου να μην αναλάβετε ευθύνες και υποχρεώσεις; Οι συνήθειες και ο τρόπος ζωής σας έχουν πνευματικότητα; Η νοοτροπία σας;
ΑΣΚΗΣΗ: Τι συμπεραίνετε από το παρακάτω χωρίο: Γένεσις Δ' 12-24 "και είπε Κάιν προς Κύριον τον Θεόν, μείζων η αιτία μου του αφεθήναι με, ει εκβάλλεις με σήμερον από προσώπου της γης και από του προσώπου σου κρυβήσομαι, και έσομαι στένων και τρέμων επί της γης, και έσται πας ο ευρίσκων με, αποκτενεί με, και είπεν αυτώ Κύριος ο Θεός, ουχ ούτως, πας ο αποκτείνας Κάιν επτά εκδικούμενα παραλύσει και έθετο Κύριος ο Θεός σημείον τω Κάιν του μη ανελείν αυτόν πάντα τον ευρίσκοντα αυτόν, εξήλθε δε Κάιν από προσώπου του Θεού και ώκησεν εν γη Ναίδ κατέναντι Εδέμ". "ότι επτάκις εκδεδίκηται εκ Κάιν εκ δε Λάμεχ εβδομηκοντάκις επτά". Γιατί ο Θεός δεν τιμώρησε τον Κάιν;
Γιατί ο Ιησούς λέει στους Φαρισαίους ότι δεν είναι παιδιά του Αβραάμ και του Ιακώβ, αλλά τέκνα διαβόλου και απόγονοι του πρώτου ανθρωποκτόνου και ψεύτη;
Τι συμπεραίνετε όταν στο επόμενο κεφάλαιο της Γενέσεως Ε' φαίνεται να ξαναρχίζει άλλη γένεση ανθρώπων, όχι από τη ρίζα Αδάμ-Εύα-Κάιν, αλλά από Αδάμ-Εύα-Σηθ (που αντικατέστησε τον Άβελ);
Ο Θεάνθρωπος Ιησούς λέγει "Πάτερ ημών, κι ο Πατήρ ημών ο Ουράνιος". Ο Ιωάννης αναφέρει στα λόγια του Ιησού επίσης "ο Θεός Αγάπη εστί". Αν λάβουμε υπ' όψη μας ότι ο άνθρωπος περικλείει Θεϊκό σπινθήρα και ότι Ναός του Θεού είναι κατά τον Απόστολο Παύλο, πώς συμβιβάζεται η άπειρη θεϊκή Αγάπη που όπως λέει ο Χριστός συγχωρεί εβδομηκοντάκις επτά με την κατάρα του προς τον εαυτό του, το παιδί του; Πώς συμβαίνει από τη μια ο Θεός να καταράται τον Αδάμ και από την άλλη να λέγει ότι “έγινε ένας από εμάς” τους Θεούς στον πληθυντικό;
Που βρίσκεται η διαφορά στο πρώτο κεφάλαιο Γενέσεως όπου γράφεται, "ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν" (πληθυντικός), και στο δεύτερο κεφάλαιο Γενέσεως, όπου γράφεται ότι "έπλασεν άνθρωπο από χώμα και νερό" (ενικός);
Πώς εξελίχθηκε η ανθρωπότητα αφού τα παιδιά του Αδάμ και της Εύας ήταν αρσενικά, Κάιν, Αβελ και Σηθ; Ποια η σχέση διαβόλου και Κάιν;
Πιστεύετε ότι ο Θεός Γιαχβέ, όπως αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη, είναι ένας φυλετικός Θεός των Εβραίων ή ταυτίζεται με Εκείνον που αποκαλούσε ο Ιησούς Πατέρα;
Υπάρχουν δύο Πατέρες ένας καλός και ένας κακός ως γεννήτορες του ανθρώπου ;
Τι σημαίνουν τα λόγια του Χριστού ότι μετά την αποχώρηση του Ιωάννη του Βαπτιστή οι ουρανοί βιάζονται και γιατί το συνδέει με την αποχώρηση Του; Υπό ποιά έννοια καθίσταται κανείς βιαστής των ουρανών;
Πού βρίσκεται η διαφοροποίηση μεταξύ Χριστοποίησης και Θέωσης;

2   ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΗΤΕΡΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΟΙ
1. Έχετε γίνει πρότυπο ενότητας, συνεργασίας και συντονισμού με τον Δάσκαλο; Συντονίζετε κύκλο ή κύκλους μαθητείας; Έχετε συνέπεια, διάκριση και ανιδιοτέλεια; Έχετε αποδεσμεύσει υποστάσεις από ενέργειες ή ποινές που τις βαραίνουν; Έχετε αναλάβει αποδέσμευση, καθαρισμού και φροντίδα αδελφών σας; Συμβάλετε στην εκδήλωση και απελευθέρωση της Γυναίκας Ψυχής στη Νέα Εποχή; Πως εξηγείτε ότι ορισμένοι αδελφοί πιστεύουν πως είναι Δάσκαλοι, αλλά δεν έχουν έλξει ή δεν έχουν παραμείνει κοντά τους οι μαθητές που τους συνέδεσε ο Δάσκαλος; Έχετε συμμετοχή στην ίδρυση και λειτουργία του οργανωμένου φορέα; Έχετε ιδρύσει νέους πυρήνες μαθητείας; Διδάσκετε μαθητές του Λόγου ή ανθρώπους που δεν έχουν εξανθρωπιστεί ή που δεν αποδέχονται τον Χριστό ή τον Δάσκαλο Ιωάννη;
2. Έχετε συνεργασία με τους αδελφούς αυτόνομα και ανεξάρτητα ή σε συντονισμό με την αδελφότητα του Δασκάλου Ιωάννη; Έχετε πολυετή εμπειρία συντονισμού σε κύκλο μαθητείας; Έχετε δημιουργήσει προγράμματα και θεματολόγια μαθητείας; Έχετε αναλάβει υπευθυνότητες μέσα στο Έργο; Μήπως έχετε οικειοποιηθεί το Φως και τη Χάρη και έχετε σχηματίσει δεσμευτικές σκεπτομορφές πλάνης που διατηρούν εγκλωβισμένη την ομάδα σας;
3. Εκδηλώνετε Λόγο; ενεργοποιείτε συντονισμό Δικτύου προσευχής; Επιμελείστε την μαθητεία στην προσευχή; Λειτουργείτε την ευλογία επαναφοράς του εν Χριστώ βαπτίσματος; Λειτουργείτε Μυστήριο Βάπτισης, Ευχελαίου, Γάμου, Θείας Κοινωνίας, Μεταφοράς χάριτος και ποια; Λειτουργείτε ατομικό αναβιβασμό αδελφών; Ασκήστε στην εμβάθυνση στην προσευχή, ευλογία, ενέργεια, θεραπεία (κατέχετε τις λειτουργίες των κέντρων και των σωμάτων) ή νομίζετε ότι μπορείτε δίχως αγάπη (διότι ανεύθυνη αγάπη δεν υπάρχει), να βλάπτετε λόγω ημιμάθειας δίχως κόστος;
4. Κάνετε ερευνητική, εμπνευστική μελέτη στη βιβλιογραφία του Έργου, τη Φιλοκαλία, τα Πατερικά κείμενα, την Ελληνική Γραμματεία κ.ά.; Παρουσιάζετε νέες διδασκαλίες δημόσια προς τον Άνθρωπο;
5. Έχετε προσφέρει βιβλία του Έργου σε βιβλιοθήκες; Έχετε προσφέρει εικόνες; Έχετε προσφέρει σταυρούς; Προσφέρετε σε αναξιοπαθούντες, φροντίζετε τους αδύνατους; Έχετε αναλάβει ειδικές πνευματικές αποστολές του εξωτερικού και εσωτερικού Έργου;
ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ
Εφόσον έχετε διδαχθεί ότι οι άγγελοι είναι δυνάμεις που υπάρχουν μέσα στον άνθρωπο και ότι ο άνθρωπος ευθύνεται για την πτώση τους, τότε πώς εξηγείται η ευθύνη της παρακοής των πρωτοπλάστων, όταν γνωρίζουμε ότι ο πρώτος άγγελος δημιουργήθηκε πριν από τον Αδάμ και ότι εξέπεσε μαζί με τους αγγέλους του, πριν από την πτώση των πρωτοπλάστων; Εφόσον έχετε διδαχθεί ότι οι άγγελοι δεν έχουν βουλητικό ατομικό όπως οι άνθρωποι και ελευθερία βούλησης, τότε πώς εξηγείτε ότι πριν από τη δημιουργία του Αδάμ κάποιοι άγγελοι διαχωρίστηκαν από το Θέλημα του Θεού;
Στο ΣΤ' της Γενέσεως παρουσιάζονται άγγελοι εκπεσόντες, που κάνουν παρακοή. Εφόσον είναι άγγελοι φωτός και υιοί Θεού όπως είναι γραμμένο, πώς είναι δυνατόν να παράκουσαν, αφού δεν έχουν προσωπική βούληση; Αν πάλι ήταν εκπεσόντες άγγελοι, τότε γιατί γράφονται ως υιοί του Θεού; Ποια η σχέση τους με τον "όφι"; Λέγεται ότι ο όφις ήταν ο φρονιμότερος πάντων των θηρίων των επί της γης, ον εποίησε Κύριος ο Θεός (Γένεσις Γ',1). Πώς συμβιβάζεται η φρονιμότης δηλαδή συνείδηση, νοημοσύνη του φιδιού με τις ενέργειες του και εξαπάτηση των πρωτοπλάστων;
Ο νουνεχής είναι νουνεχής, δεν εκτελεί ανόητες πράξεις, εφόσον φυσικά είναι φρόνιμος, όπως αναφέρεται. Δηλαδή ενεργούσε ο φρονιμότατος με πλήρη συνείδηση. Το κακό όμως δεν μπορούσε ποτέ να εισχωρήσει στον παράδεισο, δεδομένου ότι ο παράδεισος απέχει πολύ από οποιαδήποτε επίδραση του κακού.
α) Το φίδι αφού ήταν φρονιμότατο, πώς ήταν κακό;
β) Και αν ναι πώς μπορούσε να εισχωρήσει;
γ) Και ο Θεός δεν το έβλεπε πως εισχωρούσε;
δ) Πώς λοιπόν το επέτρεψε να εισχωρήσει;
ε) Αλλά υπήρχε τότε το κακό;
στ) Ο Θεός ως Πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών δεν έβλεπε την προσπάθεια του φιδιού;
ζ) Δεν έβλεπε ότι πιθανόν να επίκεινται οι πρωτόπλαστοι σε παρακοή;
η) Πώς το επέτρεψε;
Ο Θεός είπε στον Αδάμ μετά την κατάρα "ιδού Αδάμ γέγωνεν εις εξ υμών του γινώσκειν καλόν και πονηρόν". α) Υμών. Ποιων υμών; β) Από τους Θεούς; γ) Μα ένας μόνο Θεός αναφέρεται έως εδώ, Κύριος ο Θεός. Πώς αναφέρεται σε πολλούς Θεούς; Ο όφις δεν είπε στην Εύα ότι άμα φάει από τον καρπό του δένδρου της γνώσης του καλού και του πονηρού θα γίνουν Θεοί, αλλά τους είπε "διαχοιχθήσωνται οι μόνοι οφθαλμοί και έσεσθε ως Θεοί, γιγνώσκοντες καλόν και πονηρόν". Θα ανοίξουν δηλαδή τα μάτια σας και θα γίνετε σαν Θεοί (Γένεσις 5). "Και είδε η γυνή ότι καλόν το ξύλον εις βρώσιν και ότι αρεστόν τοις οφθαλμοίς ειδείν και ωραίον εστί του κατανοήσαι" (Γένεσις Γ'6). Καλό είναι να δουν τα μάτια και είναι ωραίο να αντιλαμβάνεται κανείς. α) Ποια μάτια; β) Μήπως υπάρχει στον κόσμο δέντρο που ο καρπός του να δίδει στον άνθρωπο αυτή την ικανότητα να ανοίγουν τα μάτια του και να μπορεί να διανοείται;
"Κι έβαλε τα χερουβείμ και τη φλογερή ρομφαία Του τη στρεφομένην φυλάσσειν την οδόν του ξύλου της Ζωής". Δεν λέει να φυλάσσει την θύρα του παραδείσου. Λέει την οδόν, το δρόμο, τη δίοδο, το μονοπάτι προς το Δένδρο της Ζωής. α) Τι εννοεί με αυτό; β) Λέει ρομφαία στρεφομένη, σπαθί ή κάτι δυνατό που συστρέφεται σαν λ.χ. το φίδι που κουλουριάζεται άμα αναπαύεται και κινείται στρεφόμενο. Ποιο είναι αυτό; Μήπως είναι η κουνταλίνη; "Και φάγει και ζήσετε εις τον αιώνα", δηλαδή να γίνει αθάνατος σωματικά ο άνθρωπος ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Διότι γνωρίζουμε ότι ως κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση πλασμένος είχε αθανασία, δεν ήταν ανάγκη να παρακούσει. Για ποιο λόγο ο Θεός απαγόρεψε στους πρωτόπλαστους να φάγουν από το Δένδρο της γνώσης του καλού και του κακού; Μετά την παρακοή των πρωτοπλάστων, γιατί ο Θεός δεν τους καθάρισε αλλά τους άφησε πεσμένους μες στην αμαρτία; Εφόσον ο καθένας κρίνεται μόνο για τις αποκλειστικά δικές του σκέψεις και πράξεις ανεξάρτητα από συγγένεια αίματος τι ενδιαφέρει εμάς η παρακοή των πρωτοπλάστων; Τι ευθύνη έχουμε εμείς για τους πρωτόπλαστους αφού τότε δεν υπήρχαμε; Μήπως έχουμε ευθύνη και για τα αμαρτήματα του, αγνώστου σε μας προπάππου μας; Διευκρινίστε με σαφήνεια τι εννοείτε και τι πιστεύετε.

1   ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ – ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ – ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ
1. Έχετε αφοσίωση και επίγνωση της πνευματικής σας ταυτότητας και της αποστολή σας; Έχετε ταπεινοφροσύνη; Ποια πιστεύετε πως είναι η πνευματική σας ηλικία, πόσων ετών Χριστό φέρετε εντός σας; Έχετε αγαπήσει και δεχθεί τη μορφή σας;
2. Είστε στυλοβάτης της εδραίωσης, οργάνωσης και εξάπλωσης του Έργου της Δευτέρας Παρουσίας; Γνωρίζετε την ιστορική συνέχεια του Έργου, μέσα από τα βήματα του Δάσκαλου Ιωάννη; Παρουσιάστε τα βιώματά σας για τα επτά (7) χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος; Συντονίζετε συγκεντρώσεις υπευθύνων δασκάλων;
3. Συμμετέχετε ενεργά στο αόρατο εσωτερικό Έργο; Έχετε λειτουργήσει ομαδικούς πνευματικούς αναβιβασμούς; Θεουργία; Εκπαιδεύετε αδελφούς στα Μυστήρια υπεύθυνα και ολοκληρωμένα; Έχετε κάνει μεταφορά χάρης Ιωάννη; Τι συνέβη μετά;
4. Εάν διακρίνετε κενά από τα προηγούμενα στάδια τι κάνετε; Γιατί συγχωρείται η βλασφημία προς τον Πατέρα και τον Υιό, αλλά όχι προς το Άγιο Πνεύμα; Τι γνωρίζετε για την κλίμακα εξέλιξης των όντων;
Στο Ματθαίο ΚΑ΄, 18-20 και στο Μάρκο ΙΑ΄, 12-14, πώς ερμηνεύετε την κατάρα του Ιησού προς τη συκιά που ξεραίνεται αμέσως; Επίσης, πώς εξηγείτε αυτήν την κατάρα όταν γνωρίζουμε ότι δεν ήταν εποχή καρποφορίας; Επομένως, ή άδικη ήταν η κατάρα, ή αυτό γράφτηκε από κάποιον πολύ μακριά από την Παλαιστίνη, που αγνοούσε τα φυσικά γνωρίσματα της περιοχής.
5. Έχετε επέμβει στα κακώς κείμενα της πολιτείας, της εκκλησίας, της παιδείας μόνο με προσευχή ή και με την ζωή σας και την δράση σας; Διότι το να ευλογείτε π.χ. την ανάπτυξη της οικολογικής ζωής αλλά στην πράξη να ρυπαίνετε, αποτελεί αντίφαση. Έχετε κάνει ή συντονίσει δημόσιες ομιλίες, μαρτυρία ή εκδήλωση που αφορά το Έργο και τη διάδοση του μηνύματος; Εργαστήκατε για τη συνέχεια του Έργου και την διάδοση των Θείων ιδεών; Ενεργοποιείτε παλαιές και νέες εκδόσεις βιβλίων; Η προσφορά σας είναι πολυεπίπεδη και ολοκληρωμένη;

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Όλοι οι άνθρωποι είναι σε θέση να αυτοπροσδιοριστούν σε κάποιο βαθμό. Εάν διακρίνατε ότι φέρετε χαρακτηριστικά προηγούμενων βαθμίδων από αυτή που βρίσκεστε, τότε πρόκειται για μαθήματα που θα επανεξεταστείτε, διότι σας δεσμεύουν με συλλογικές πτωτικές δυνάμεις, που επηρεάζουν μαζικά την ανθρωπότητα και γι’ αυτό δεν πρέπει να υποτιμάται πόσο μπορούν να σας καθηλώσουν ή και να σας ματαιώσουν. Διότι εάν έχετε πολλά κενά από τις χαμηλότερες βαθμίδες, τότε αντί να μετουσιώνετε, μάθατε μάλλον να κρύβεστε, κι αντί να προσφέρετε το φως που λαμβάνατε, το κατακρατούσατε.
Η επίγνωση εαυτού οικοδομεί το κόσμημα των αρετών, την ταπεινοφροσύνη. Υπάρχει και η ψευτοταπεινοφροσύνη, μια μίζερη, κακή απομίμηση που κρύβει την κουτοπονηριά του βολέματος στην χαμηλή αυτοεκτίμηση και την δειλία της ευθυνοφοβίας.
Ενώ κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν πως έχουν κοινή Θεία Καταγωγή και προορισμό, κοινή αφετηρία και στόχο, βρίσκονται διαχωρισμένοι και δεν βαδίζουν τον ίδιο δρόμο που συνδέει την αφετηρία και το στόχο τους, διότι έχουν διαφορετική αντίληψη του Έργου, του δρόμου και της νομοτέλειας του; Είναι άδικο να ονομάζουμε φίλο και αδελφό ακόμα και εκείνους που δεν διαθέτουν τις αρετές που θεμελιώνουν την αληθινή φιλία, η οποία αποτελεί προϋπόθεση Χριστοποίησης.
Εάν διακρίνατε ότι φέρετε χαρακτηριστικά επόμενων βαθμίδων από αυτή που βρίσκεστε, τότε πρόκειται για τα τάλαντα και τις ιδιαίτερες ικανότητες που φανερώνουν την προδιαγραφή και τον προορισμό σας. Βοηθήστε τους βραδυπορούντες να ακολουθήσουν το Έργο, εκτός και η ελεύθερη βούλησή τους επιλέξει να γίνουν ερευνητές. Τότε ευλογείστε τους και ασχοληθείτε με όσους αληθινά θέλουν να εξελιχθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: